Goed aan gekomen - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Anne Baeten - WaarBenJij.nu Goed aan gekomen - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Anne Baeten - WaarBenJij.nu

Goed aan gekomen

Door: Anne Baeten

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Juli 2014 | Argentinië, La Plata

Na een behoorlijk lange vlucht zijn Melanie en ik goed aan gekomen in Argentinië. Tijdens de vlucht van twaalf uur hebben we een aantal films kunnen zien, lasagne gegeten, geslapen en een hele mooie zonsondergang gezien. Toen we Buenos Aires konden zien liggen was dat behoorlijk indrukwekkend. Het is best vreemd dat een stad zo vierkant kan zijn. La Plata ziet er wat dat betreft precies hetzelfde zijn. Een huisbaas die we hebben gesproken vertelde ons dat elke straat 100 meter lang is en de diagonalen 120.
Na ons eerste nachtje in het hostel zijn we voor het eerst de stad gaan verkennen. Vlak bij het wisselkantoor lag een parkje, plaza San Martín, waar we lekker in de zon op een bankje hebben gezeten, en dat in de 'winter'! Het is ongeveer 17 graden hier, voor ons een lekkere lentedag, maar de argentijnen gaan warm gekleed met dikke winterjassen (veel meiden dragen ook nog lelijke schoenen met ontzettend dikke zolen).
's Avonds hebben we natuurlijk een steak gegeten en daarna doodop gaan slapen. Ook al is ons ritme al enigszins aangepast aan het argentijnse worden we wel vroeg wakker en zijn we ook al best vroeg moe, maar dat zal na een paar dagen wel verdwijnen.
Zaterdagochtend hebben we een huis bekeken waar we misschien wel willen gaan wonen en 's middags hebben we nog twee andere bezichtigd. De tweede huisbaas heeft ons tijdens de rit van het ene naar het andere huis veel over de stad verteld en we hebben in korte tijd ook best veel van de stad kunnen zien. Wat me hier opvalt is dat alle mensen die we spreken heel vriendelijk zijn, al lijken ze op straat redelijk gesloten en gereserveerd. Ze hebben al meerdere keren gedacht dat we uit Frankrijk kwamen, maar zodra we zeiden dat we uit Nederland kwamen kregen we natuurlijk te horen dat Argentinië gewonnen had met het WK en een enkele keer werd er naar Máxima gevraagd.
Vandaag gaan we nog meer van de stad bekijken en waarschijnlijk ook een zien hoe de universiteit er uit ziet.
Tot nu toe bevalt het hier dus zeker!

• 21 Juli 2014 - 15:48

Stephan:

Mooi Pruts !

• 21 Juli 2014 - 19:19

Ries:

Toen die hombre zei dat de straten 100 meter lang zijn en de diagonalen 120 meter, zei jij natuurlijk: "A kwadraat plus b kwadraat is c kwadraat, dus die diagonaal is 141 meter en 42 centimeter. Dat betekent dat de kruispunten ruim 20 meter in doorsnee zijn. Lekker breed!"